Dolar 46,4624
Euro 52,9108
Altın 6.147,04
BİST 14.539,61
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa 29°C
Parçalı Bulutlu
Bursa
29°C
Parçalı Bulutlu
Çar 30°C
Per 31°C
Cum 32°C
Cts 31°C

Yatakta sağ-sol fark ediyormuş!

Yatakta sağ-sol fark ediyormuş!
23 Nisan 2026 01:47
A+
A-

Sosyal medyada hızla yayılan bir detay, tartışma konusu oldu: Yatakta kimin sağda, kimin solda yattığı meselesi.

İlk bakışta pek önemsenmeyecek bir detay gibi duruyor ama bazı paylaşımlarda bunun ilişki dinamiklerini bile etkileyebileceği söyleniyor.

Hatta öyle ki, sağ tarafın “eril”, sol tarafın ise “dişil” enerjiyi temsil ettiğine dair iddialar yeniden gündeme gelmiş durumda.

Birçok kişi bu söylemi ilk kez duyduğunu söylerken, bazıları ise yıllardır böyle bir inanışın var olduğunu dile getiriyor.

SEBEBİ ERİL-DİŞİL

Yatağın sağ tarafı eril, sol tarafı dişil enerjilidir. Bu yüzden erkek sağda, kadın solda yatmalı derler.

Sağ taraf yön veren, koruyan ve dışa dönük gücü taşırken; sol taraf sezgisel, alıcı ve duygusal akışı temsil eder.

Bu bakış açısında bedenin sağ ve sol tarafına da sembolik anlamlar yüklenir. Ancak bu, bilimsel olarak ölçülmüş bir enerji değil, tamamen metaforik bir yaklaşımdır.

Gerçek hayatta  ise çiftlerin yatakta hangi tarafta uyuduğu genellikle çok daha basit nedenlere bağlıdır: alışkanlık, odanın düzeni, ışık, kapıya yakın olma isteği ya da tamamen kişisel rahatlık.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.